آدرس: تھران، خیابان کارگر شمالی، دانشکده فنی دانشگاه تھران

02161115044

آخرین مقاله ها

اینورتر فوتوولتائیک سه فاز مبتنی بر پیوند AC فرکانس بالا

اینورتر فوتوولتائیک سه فاز مبتنی بر پیوند AC فرکانس بالا

در این پروژه، مبدلDC/DC باک-بوست معکوس کننده اساس اینورتر پیشنهادی را تشکیل می دهد که برای کاربرد سه فاز توسعه یافته است. همچنین از یک روش کلیدزنی جدید در آن استفاده شده است. روش کلی در این اینورتر به این صورت است که با استفاده از دریافت اندازه و فاز ولتاژ سه فاز شبکه و با توجه به مقدار توان مدنظر برای تزریق به شبکه، اندازه و فاز جریان تزریقی بدست می آید. اینورتر به گونه ای کلیدزنی می شود تا جریان مطلوب در خروجی اینورتر برنامه ریزی گردد.
با استفاده از انتخاب توپولوژی مناسب و روش کلیدزنی جدید، امکان تزریق توان از منبع DC با ولتاژ کمتر یا بیشتر از ولتاژ شبکه بوجود آمده است. عدم استفاده از خازن نوع الکترولیتی در این اینورتر باعث افزایش قابلیت اطمینان شده است و همچنین با استفاده از یک سلف به منظور انتقال توان، شرایط کلیدزنی نرم در بسیاری از حالات کلیدزنی فراهم شده است. ضمنا با استفاده از نحوه کلیدزنی و توپولوژی به کار گرفته شده در این اینورتر، جریان نشتی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

آزمایشگاه الکترونیک قدرت و سیستم­های انرژی در سال ۱۳۹۰ با هدف تربیت و آموزس مهندسین و محققین کارآمد تاسیس شد. در این محیط آموزشی و تحقیقاتی، زمینه های تخصصی مانند طراحی سیستمهای الکترونیک قدرت شامل انواع منابع تغذیه، اینورترها و یکسوکننده­ ها، مبدل­های توان بالا و چندسطحی، انواع سیستمهای ولتاژ بالا یا HV ، سیستم­های تبدیل انرژی و… تحت مطالعه و پژوهش می­ باشند.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای آزمایشگاه محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان