آدرس: تھران، خیابان کارگر شمالی، دانشکده فنی دانشگاه تھران

02161115044

آخرین مقاله ها

بهبود عملکرد تقسیم توان راکتیو در ریز شبکه‌های جزیره‌ای شامل منابع فتوولتائیک

بهبود عملکرد تقسیم توان راکتیو در ریز شبکه‌های جزیره‌ای شامل منابع فتوولتائیک

در سال‌های اخیر ریز شبکه‌های شامل منابع فتوولتائیک به دلیل افزایش قابلیت اطمینان، طول عمر، افزونگی، کاهش هزینه‌ی انتقال نیرو، بازدهی بالاتر و صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و زیست‌محیطی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. تا کنون روش‌های مختلفی جهت تقسیم توان در ریز شبکه‌ها ارائه شده است. در این بین روش افتی به جهت عدم نیاز بحرانی به لینک مخابراتی از محبوبیت بالایی برخوردار است.
با توجه به معایب و محدودیت‌های روش سنتی کنترل افتی در تقسیم توان راکتیو و برقراری شرایط ردیابی نقطه‌ی حداکثر توان، روش جدیدی بر اساس روش سنتی ارائه گردیده است. در این روش، عبارت کنترلی جدیدی برای اینورترهای متصل به باطری ارائه شده است. همچنین از یک لینک مخابراتی با پهنای باند کم جهت تقسیم توان راکتیو با هدف برابر ساختن دامنه‌ی جریان اینورترها بهره برده شده است. در ادامه با بررسی روش ارائه شده، بهبودهایی جهت جلوگیری از ناپایداری در شرایط خاص و جبران سازی افت ولتاژ نقطه‌ی اتصال مشترک داده شده است.
ضمناً روش ارائه شده بر روی شبکه‌ای شامل سه اینورتر در سناریوهای مختلف شبیه‌سازی و عملکرد مطلوب آن تصدیق شد. همچنین نیازمندی‌های لینک مخابراتی مورد مطالعه قرار گرفته است. درنهایت به کمک طراحی و پیاده‌سازی آزمایشگاهی دو میکرو اینورتر متصل به پنل خورشیدی، عملکرد روش پیشنهادی در کاربرد عملی نیز در سه سناریو مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاکی از عملکرد مطلوب روش پیشنهادی در تقسیم توان اکتیو، راکتیو و برابر سازی دامنه‌ی جریان در سناریوهای مختلف با حفظ پایداری شبکه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

آزمایشگاه الکترونیک قدرت و سیستم­های انرژی در سال ۱۳۹۰ با هدف تربیت و آموزس مهندسین و محققین کارآمد تاسیس شد. در این محیط آموزشی و تحقیقاتی، زمینه های تخصصی مانند طراحی سیستمهای الکترونیک قدرت شامل انواع منابع تغذیه، اینورترها و یکسوکننده­ ها، مبدل­های توان بالا و چندسطحی، انواع سیستمهای ولتاژ بالا یا HV ، سیستم­های تبدیل انرژی و… تحت مطالعه و پژوهش می­ باشند.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای آزمایشگاه محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان