آدرس: تھران، خیابان کارگر شمالی، دانشکده فنی دانشگاه تھران

02161115044

آخرین مقاله ها

جبرانساز موازی مبتنی بر مبدل پل متوالی با قابلیت تحمل پذیری خطا

جبرانساز موازی مبتنی بر مبدل  پل متوالی با قابلیت تحمل پذیری خطا

جبرانساز موازی پل متوالی که نمونه آزمایشگاهی سه فاز پنج سطحی آن در تصویر دیده می شود، با تزریق توان راکتیو به شبکه، ضریب توان، ظرفیت انتقال توان و پایداری ولتاژ را در آن بهبود می بخشد.
در نمونه آزمایشگاهی زیر، در وهله اول، سیستم کنترل حلقه بسته جبرانساز موازی توسط کنترل کننده DSP پیاده سازی شده است که علاوه بر کنترل تزریق توان راکتیو به شبکه، توان اکتیو مورد نیاز برای شارژ نگه داشتن ولتاژ خازن ها را نیز از شبکه جذب نموده و همچنین توان را به نحوی میان سلول ها توزیع می نماید که تعادل ولتاژ خازن ها آنها تأمین گردد. در مرحله بعدی، عملکرد جبرانساز تحت شرایط رخداد خطا در کلیدهای نیمه هادی آن مطالعه گردیده و روش کنترل مقاوم در برابر خطا در آن پیاده سازی شده است. این روش، تداوم عملکرد جبرانساز موازی پل متوالی را پس از رخداد خطا در کلیدهای نیمه هادی آن تضمین می¬نماید.

کاربردها:
جبرانساز موازی، افزایش کیفیت توان، تحمل پذیری خطا

CHB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

آزمایشگاه الکترونیک قدرت و سیستم­های انرژی در سال ۱۳۹۰ با هدف تربیت و آموزس مهندسین و محققین کارآمد تاسیس شد. در این محیط آموزشی و تحقیقاتی، زمینه های تخصصی مانند طراحی سیستمهای الکترونیک قدرت شامل انواع منابع تغذیه، اینورترها و یکسوکننده­ ها، مبدل­های توان بالا و چندسطحی، انواع سیستمهای ولتاژ بالا یا HV ، سیستم­های تبدیل انرژی و… تحت مطالعه و پژوهش می­ باشند.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای آزمایشگاه محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان