آدرس: تھران، خیابان کارگر شمالی، دانشکده فنی دانشگاه تھران

02161115044

آخرین مقاله ها

تشخیص خطای مدارباز کلید در مبدل چند سطحی مدولار

تشخیص خطای مدارباز کلید در مبدل چند سطحی مدولار

مبدل چندسطحی مدولار به دلیل مزایایی مانند مدولار بودن، کیفیت ولتاژ خروجی بهتر، تلفات توان کمتر نیمه هادی ها و نیاز به یک لینک DC ، به طور گسترده ای در کاربردهای توان متوسط و توان بالا استفاده می شود. به دلیل استفاده از تعداد زیاد ادوات نیمه هادی در ساختار این مبدل، احتمال رخداد خطا در این مبدل افزایش می یابد. با توجه به خسارت های جبران ناپذیر حاصل از ایجاد وقفه در عملکرد مبدل پس از خطا به خصوص در کاربردهای حساس و توان بالا، تشخیص رخداد خطا و مکان یابی نیمه هادی معیوب به منظور انجام اقدامات ضروری و تدارم عملکرد مبدل پس از خطا ضروری می باشد.

در این پژوهش روشی برای تشخیص و مکان یابی خطای مدار باز کلید در مبدل چند سطحی مدولار ارائه شده است. در روش پیشنهادی تنها از یک حسگر ولتاژ در هر بازو استفاده می شود و تمامی حس گرهای ولتاژ سلول ها حذف گردیده است. روش پیشنهادی از ولتاژ بازو برای تشخیص و مکان یابی خطا استفاده می کند. در عمل به منظور عملکرد صحیح مبدل و کنترل ولتاژ خازن ها، متعادل سازی ولتاژ خازن سلول ها ضروری است. از این رو با توجه به حذف حسگر ولتاژ خازن ها، روشی به منظور تخمین ولتاژ خازن ها و متعادل سازی ولتاژ خازن ها پیشنهاد می شود. با حذف حس­گرهای موجود در ساختار متداول مبدل چند سطحی مدولار، پیچیدگی و هزینه سیستم به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

آزمایشگاه الکترونیک قدرت و سیستم­های انرژی در سال ۱۳۹۰ با هدف تربیت و آموزس مهندسین و محققین کارآمد تاسیس شد. در این محیط آموزشی و تحقیقاتی، زمینه های تخصصی مانند طراحی سیستمهای الکترونیک قدرت شامل انواع منابع تغذیه، اینورترها و یکسوکننده­ ها، مبدل­های توان بالا و چندسطحی، انواع سیستمهای ولتاژ بالا یا HV ، سیستم­های تبدیل انرژی و… تحت مطالعه و پژوهش می­ باشند.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای آزمایشگاه محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان