آدرس: تھران، خیابان کارگر شمالی، دانشکده فنی دانشگاه تھران

02161115044

آخرین مقاله ها

تشخیص خطا و مقاوم‌ ساختن مبدل چند سطحی پل متوالی در برابر خطا

تشخیص خطا و مقاوم‌ ساختن مبدل چند سطحی پل متوالی در برابر خطا

با توجه به تعداد زیاد کلیدهای نیمه‌هادی استفاده‌شده در مبدل‌های چند سطحی، احتمال وقوع خطا در آن‌ها بیشتر است. در نتیجه تضمین ادامه کار مبدل و جلوگیری از افزایش خسارت، تشخیص و جایابی خطا و همچنین عملکرد مقاوم مبدل در برابر شرایط خطا بسیار مهم است. در این پروژه روش‌هایی برای تشخیص خطای مدار باز و عملکرد مقاوم در برابر خطای مبدل پل متوالی پیشنهاد شده است.
روش پیشنهادی برای تشخیص و جایابی خطا، ولتاژ مرجع فرمان داده‌شده توسط سیستم کنترل را با مقدار ولتاژ خروجی فاز مبدل در حوزه زمان به‌صورت لحظه‌ای مقایسه می‌کند و در صورت رخداد خطا، وقوع و محل رخداد خطا را تشخیص می‌دهد. برای اندازه‌گیری ولتاژ خروجی و جهت جریان از یک حسگر ولتاژ و یک حسگر جریان در هر فاز استفاده ‌شده که کمترین تعداد ممکن است. این روش علاوه بر تولید ولتاژ مطلوب در خروجی، جایابی خطا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مستقل از روش مدولاسیون و اندازه ضریب مدولاسیون تضمین می‌نماید. کارایی این روش تشخیص خطا در محیط شبیه‌سازی و بر روی نمونه آزمایشگاهی مورد تایید قرار گرفت.
همچنین یک روش جهت ادامه عملکرد مبدل پس از رخداد خطا با تولید بیشترین ولتاژ خروجی ممکن مشابه حالت عادی پیشنهاد شد. روش پیشنهادی یک مدول کمکی به مبدل اضافه می‌کند. روش پیشنهادی نسبت به روش‌های مشابه با اضافه کردن سخت‌افزار، هزینه کمتر و توان تولیدی برابر یا بیشتر دارد. با پیاده‌سازی روش در محیط شبیه‌سازی و سخت‌افزار آزمایشگاهی صحت و کارایی آن مورد تائید قرارگرفت.

salimian-setup1-768x253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

آزمایشگاه الکترونیک قدرت و سیستم­های انرژی در سال ۱۳۹۰ با هدف تربیت و آموزس مهندسین و محققین کارآمد تاسیس شد. در این محیط آموزشی و تحقیقاتی، زمینه های تخصصی مانند طراحی سیستمهای الکترونیک قدرت شامل انواع منابع تغذیه، اینورترها و یکسوکننده­ ها، مبدل­های توان بالا و چندسطحی، انواع سیستمهای ولتاژ بالا یا HV ، سیستم­های تبدیل انرژی و… تحت مطالعه و پژوهش می­ باشند.

مجوز های ما

© تمامی حقوق برای آزمایشگاه محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا: ماهیان